1. mrgreen
  2. Privacy policy

FORMÅLET MED DENNE MEDDELELSE OM PRIVATLIV

Meddelelsen om privatliv angiver de måder, hvorpå vi indsamler og bruger dine personoplysninger, når enhver af vores onlinetjenester bruges.

Den dataansvarlige for dine personoplysninger er Mr Green Limited. Level 7, Tagliaferro Business Centre, 14, High Street, Sliema, Malta med selskabsnummer C 43260 (‘MRG’).

'Vi”, 'os' eller 'vores' henviser til MRG i denne meddelelse om privatliv.

Meddelelsen om privatliv er knyttet til vores Generelle vilkår. Du bedes læse og forstå begge dokumenter. Vi opdaterer denne meddelelse om privatliv, i takt med og når vores processer ændrer sig.

Hvis du har nogle spørgsmål vedrørende oplysningerne i denne meddelelse, bedes du kontakte vores kundeserviceafdeling, som vil kunne hjælpe dig. Kundeservice kan kontaktes på: dpo@mrgreen.com

Personoplysningskategorier

Vi indsamler de følgende oplysninger, når du opretter en konto hos os:

  • Brugernavn og kontonummer
  • Navn
  • CPR-nummer
  • Fødselsdato
  • Telefonnummer
  • Privatadresse
  • Svar på dit sikkerhedsspørgsmål:
  • Præferencer for markedsføring
  • E-mail-adresse

Vi indsamler disse oplysninger, når du bruger vores produkter:

  • Betting- og gamingaktiviteter.
  • Kommunikation med kundeservice.
  • Hvor der er chatrum, behandler vi oplysninger, som du deler i disse rum.
  • Telefonopkald.
  • Revisionslogfiler relateret til din konto.
  • Betalingsmetoder.

Vi indsamler nogle eller alle af disse oplysninger for at overholde vores juridiske forpligtelser som påkrævet:

  • Oplysninger påkrævet for at gennemføre kontroller ifm. Know Your Customer ('KYC') såsom:
    • ID-dokumenter udstedt af staten
    • Oplysninger med åben kilde
    • Tilgængelige skatteoplysninger
    • Offentlige oplysninger, der relaterer sig til angivelige eller faktiske kriminelle sigtelser
    • Erhverv
  • Oplysninger om kilden til dine midler.
  • Oplysninger om værktøjer til sikkert spil, herunder selvudelukkelse, operatørudelukkelse, indbetalingsgrænser og produktblokke.
  • Oplysninger om dine indbetalinger og udbetalinger.
  • Oplysninger påkrævet for at overholde vores forpligtelser over for ansvarligt spil og bekæmpelse af hvidvaskning af penge ('AML').
    • Beløb brugt
    • Forbrugsmønster
    • Tid brugt på spil
    • Spilleadfærd
    • Kundestyret kontakt
    • Brug af spillestyringsværktøjer
    • Kontooplysninger
    • Bettinggrænser
    • Ejendomsværdi
    • IVA'er
    • Kundekommunikation
    • Insolvens
    • Ejerskab af ejendomme
    • Uønskede medier
    • Kundens forretningsoplysninger
    • Kreditreferencekontroller
    • Budgetkontroller
  • Dokumenter til kilde af midler, herunder, men ikke begrænset til:
    • Bankudtog
    • Lønsedler
    • Bevis på andre formuekilder
  • Økonomiske oplysninger.
  • Oplysninger om sociale medier.
  • Enhedsoplysninger såsom IP- og MAC-adresse.
  • Oplysninger indsamlede fra tredjeparter såsom budgetløsninger og ID-godkendelse, bettingintegritet og mæglingsorganisationer eller venner og familie, hvor de kontakter os.

Det er obligatorisk for dig at give disse oplysninger for at kunne oprette og have en konto hos os. Det er dit ansvar at oplyse os, når disse oplysninger ændrer sig, så vi kan holde vores oplysninger nøjagtige og opdaterede. Nogle af de angivne oplysninger opnås fra tredjepartsoplysninger, som tilbyder tjenester til virksomheden. For at finde kilden til nogen af de data, som vi behandler, bedes du kontakte os via nedenstående oplysninger.

Behandling af dine personoplysninger:

Generelt behandler vi dine personoplysninger for at levere vores produkt til dig, udfør markedsføring og overholde vores juridiske og lovmæssige forpligtelser. I tabellen nedenfor kan du finde yderligere oplysninger om, hvordan vi bruger dine personoplysninger.

Formål Retsgrundlag
For at oprette og bruge din konto hos os, herunder indsættelse af midler, afgivelse af væddemål og at spille spil. Nødvendigt for udførelsen af en kontrakt.
Leverer vores betting- og gamingprodukter og tjenester til dig. Nødvendigt for udførelsen af en kontrakt.
Overvåger grænser for indbetalinger, forbrug eller tab og enhver anden grænse, vi tilbyder. Nødvendigt for at overholde en juridisk forpligtelse.
Yder kundesupport. Nødvendigt for udførelsen af en kontrakt.
Knytter flere konti med henblik på AML, KYC, RG og forebyggelse af svig. Nødvendigt for at overholde en juridisk forpligtelse.
Bekræftelse af nøjagtigheden af de data, du har indleveret. Nødvendigt for at overholde en juridisk forpligtelse.
Udførelse af kontroller ifm. bekæmpelse af hvidvaskning af penge (AML). Nødvendigt for at overholde en juridisk forpligtelse.
Udførelse af kontroller ifm. identitetsbekræftelse og Know Your Customer ('KYC'). Nødvendigt for at overholde en juridisk forpligtelse.
Udførelse af kontrol af svig. Legitim interesse i at beskytte virksomheden fra svigagtig aktivitet.
Overvågning af adfærdsindikatorer for risiko for at lide spilrelaterede skader og træffelse af nødvendige foranstaltninger for at forhindre skader. Nødvendigt for at overholde en juridisk forpligtelse.
Udførelse af kontrol af finansiel risiko, herunder budgetvurderinger Nødvendigt for at overholde en juridisk forpligtelse.
Overvågning af aktivitet for at registrere og forebygge økonomisk kriminalitet og financielt bedrageri. Nødvendigt for at overholde en juridisk forpligtelse.
Deling af oplysninger med myndigheder såsom politiet eller reguleringsmyndighed. Nødvendigt for at overholde en juridisk forpligtelse.
Overvågning af betting- og gamingmønstre for at identificere problemer relateret til ansvarligt spil. Nødvendigt for at overholde en juridisk forpligtelse.
At udarbejde og analysere rapporter om brugen af vores produkter eller tjenester. Legitim interesse i at sikre, at vores produkter og tjenester leveres med den højeste standard.
At kontakte dig til analyseformål, så vi bedre kan forstå vores tjenester, og hvordan de opfattes af vores kunder. Legitim interesse i at forstå vores kunder og indsamling af deres feedback.
Brugen af aggregerede statistik om spilaktivitet for at styre vores risiko. Legitim interesse i at køre vores betting- og gamingvirksomhed.
Kommunikation med dig om de tjenester, vi leverer til dig, herunder ændringer i vores tjenester, vilkår og betingelser eller denne meddelelse om privatliv. Nødvendigt for udførelsen af en kontrakt, eller
Legitime interesser i formidlingen af vigtige tjenesteoplysninger til dig, eller
Nødvendig for at overholde en juridisk forpligtelse.
Det relevante retsgrundlag vil afhænge af kommunikationens art.
Brug af dine data for at give dig en individualiserede brug af vores tjenester, så vi kan levere en bedre tjeneste til dig og andre spillere. Legitim interesse i at levere relevant indhold til kunder.
Analyse af dine data for at skabe en profil, så vi bedre kan forstå dine præferencer og fastslå, hvilke produkter og tilbud, der egner sig bedst til dig og lignende kunder. Legitim interesse i at forstå vores kunde og markedsføre relevant materiale.
Når du downloader vores mobilapplikation, har du valgmuligheden for at modtage notifikationer. Samtykke.
Præferencer kan indstilles på din enhed.
Forebyggelse eller registrering af en lovovertrædelse. Nødvendigt for at overholde en juridisk forpligtelse.
At sende dig markedsføringsbeskeder vedrørende kampagner, produkter eller tjenester, som kan have din interesse. Samtykke (kunder tilmeldt en konto før den 22. september 2023)
Brug af dine data for at gennemføre betalte markedsføringskampagner på sociale medier.
Sociale medieselskaber yder en tjenester, hvor organisationer kan dele hashkrypterede kundeoplysninger for at knytte til de personlige oplysninger, de har, for at vise annoncer til personer på deres platform, og vi bruger denne tjeneste. Du kan indstille dine delingspræferencer for sociale medier i dine kontoindstillinger eller ved at kontakte kundeservice.
Læs privatlivsmeddelelserne fra de sociale netværksplatforme, du bruger, for yderligere oplysninger om de annoncetjenester, de yder.
Legitim interesse i at markedsføre vores varemærker på sociale medieplatforme.
At indsamle eller analysere indsamlet data fra 'cookies' og lignende teknologier.
Se vores cookiepolitik.
Samtykke
Du kan tilbagetrække dit samtykke via indstillingerne på din enhed eller i din browser.
For at behandle udfald af aktiviteter for sikkert spil såsom selvudelukkelse, indbetalingsgrænser og spilpauser og for at dele disse oplysniner med selskaber inden for vores koncern af selskaber. Nødvendigt for at overholde en juridisk forpligtelse.
Bonusbelønningordning Nødvendigt for udførelsen af en kontrakt.
Gennemførsel og optagelse af telefonsamtaler samt lytning til dem Legitim interesse i at yde kontakt via telefonen.
Visning af skjulte brugernavne på spilførertavler. Legitim interesse i at drive spilførertavler.
Behandling af sundhedsdata, der gives i forbindelse med interaktioner om ansvarligt spil. Nødvendigt for at overholde en juridisk forpligtelse.
Brug af kundedata til test af nye produktfunktioner og værktøjssæt. Legitim interesse i at teste nye produkter og værktøjssæt.
Brug af personoplysninger til test og udvikling af nye processer og systemer. Legitim interesse i at sikre optimal system- og procesydelse.
Styring af adgang til vores produkter. Legitim interesse i at sikre, at legitim forretningstrafik når vores hjemmeside.

Når du giver os oplysninger om sundhedsproblemer relateret til dig selv eller enhver tredjepart, behandler vi disse oplysninger med dit samtykke, når det er af afgørende interesse for dig eller tredjeparten eller på basis af væsentlig offentlig interesse.

Når vi behandler dine personoplysninger på retsgrundlaget med 'legitim interesse', kan du anmode om oplysninger relateret til vores brug af dette retsgrundlag, herunder oplysninger om afstemningstests ved at kontakte os via de angivne oplysninger i denne medddelelse.

Modtagerkategorier for dine personoplysninger

  • Reklamebureauer
  • Virksomheder, der kontrollerer svig
  • Sociale medieselskaber
  • Myndigheder, ombudsmand, eksterne klageinstanser
  • Virksomheder inden for Evoke PLC-koncernen
  • Kreditreferencebureauer
  • Spiludbydere
  • Betalingstjenesteudbydere
  • Offentlige registre
  • Offentlige myndigheder (hvor oplysninger anmodes af dem)
  • Retshåndhævelsesorganer
  • Virksomheder inden for adfærdsanalyse
  • Tjenester om forbrugersårbarhed
  • Inkassofirmaer
  • Integritetsorganisationer inden for sportsbetting

Vi deler dine personoplysninger med TransUnion, som yderligere bekræftelsestjenester til os. De bruger dine data til de formål, der er beskrevet i deres privatlivsmeddelelse, som du kan finde her.

  • https://www.transunion.co.uk/legal/privacy-centre
  • https://www.iovation.com/privacy
  • https://www.transunion.co.uk/legal-information/bureau-privacy-notice

Vi bruger muligvis også tjenester fra andre kreditoplysningsbureauer, herunder:

  • Equifax: https://www.equifax.co.uk/crain
  • Experian: https://www.experian.co.uk/crain/

Overførsel af dine personoplysningertil andre lande:

Vi overfører personoplysninger med organisationer, der er placeret i og udenfor Danmark og det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS) som del af vores tjenestelevering, og gør det i henhold til formålene angivet ovenfor.

Hvor personoplysninger overføres udenfor EØS til et land uden en afgørelse om tilstrækkelighed, bruger vi standardkontraktklausuler eller enhver anden godkendte metode til at garantere beskyttelsen af dine data på det niveau, der kræves af EØS. Denne beskyttelse kan gøres tilgængelig efter anmodning.

Beskyttelse af dine data:

  1. Tekniske sikkerhedsforanstaltninger: Vi træffer sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte personoplysninger.
  2. Konsekvensanalyse vedrørende databeskyttelse (DPIA'er): Vi gennemfører DPIA'er, hvor det er nødvendigt at identificere og afbøde privatlivsrisici forbundet med vores databehandlingsaktiviteter beskrevet ovenfor. Dette hjælper med at sørge for sikkerhed og beskyttelse af dine personoplysninger ifølge databeskyttelsesforordninger.
  3. Retningslinjer for branchen: Hvor det er passende, følger vi gældende branchespecifikke retningslinjer for at opretholde databeskyttelsesstandarderne. Disse adfærdskodeks kan sørge for yderligere sikkerhedsforanstaltninger til at beskytte dine data.
  4. Indbygget databeskyttelse og databeskyttelse gennem indstillinger: Vi indarbejder principperne bag indbygget databeskyttelse og databeskyttelse gennem indstillinger i vores databehandlingspraksis. Det betyder, at vi prioriterer databeskyttelse gennem hele livscykluusen i vores datahåndtering – fra oprettelse af konto til kontolukning og derefter, hvilket sikrer, at dine data kontinuerligt beskyttes.
  5. Vurderinger om legitim interesse: Når vi behandler personoplysninger på retsgrundlaget med 'Legitim interesse', afstemmer vi vores interesser med dine. Du kan finde yderligere oplysninger om vores afstemningstests ved at kontakte os gennem oplysninger angivet i denne meddelelse.

Dine rettigheder:

Retten til oplysninger: Du har retten til at blive oplyst om, hvordan vi bruger dine personoplysninger. De personoplysninger, vi behandler om dig, er anført i denne meddelelse.
Retten til adgang: Du har retten til at bede os om en kopi af de personlige oplysninger, vi har om dig.
Retten til berigtigelse: Du har retten til at bede os om at berigtige personlige oplysninger, om du mener er unøjagtige eller ufuldstændige.
Retten til at slette: Du har retten til at bede os om at slette dine personlige oplysninger under visse omstændigheder.
Retten til begrænsning af behandling: Du har retten til at bede os om at begrænse behandlingen af dine personlige oplysninger under visse omstændigheder.
Retten til at gøre indsigelse til behandlingen: Du har retten til at gøre indsigelse til behandlingen af dine personlige oplysninger under visse omstændigheder.
Retten til dataportabilitet: Du har retten til at bede os om at overføre de personlige oplysninger, du gav til os, til en anden organisation eller til dig under visse omstændigheder.
Retten til at tilbagetrække dit samtykke: I tilfælde hvor vores behandling af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, har du retten til at fjerne dit samtykke til enhver tid, f.eks. hvor du har givet samtykke til at modtage markedsføring.
Retten til at indgive en klage til en tilsynsmyndighed. Du har retten til at indgive en klage til en tilsynsmyndighed.
Retten til ikke at være underlagt automatiske afgørelser og profilering, som skaber retsvirkninger eller har en lignende effekt: Du har retten til ikke at være underlagt automatiske afgørelser og profilering, som skaber retsvirkninger eller har en lignende effekt, samt en forklaring af enhver logik, der er i involveret i disse automatiserede beslutninger.

Du kan anmode om, at en person gennemgår enhver automatisk afgørelse, som skaber en retsvirkning eller lignende effekter, via kundeservice.

Registreredes ret, som generelt anerkendes, er ikke absolutte og kan være underlagt begrænsningerne eller undtagelser under visse omstændigheder. Databeskyttelsesforordninger kan f.eks. indeholde undtagelser for fuld overholdelse af ovennævnte rettigheder.

Opbevaring af dine personoplysninger:

Vi opbevarer kun dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt for at opfylde de formål, hvortil vi har indsamlet dem, herunder til formål med opfylde nogen juridiske, revisionsrelaterede eller rapportsmæssige krav, som vi har som virksomhed. Den typiske opbevaringsperiode for kundedata er angivet nedenfor, men vi forbeholder retten til at opbevare data længere end den fastsatte periode til vores virksomhedsbehov eller for at overholde vores juridiske og lovbestemte forpligtelser.

Opbevaringsperioden starter fra datoen for kontolukningen eller forlænget kontoinaktivitet såsom sidste logindato.

Kundeplacering Opbevaringsperiode (år)
Danmark 5
Resten af verden 10

Der er nogle omstændigheder, hvor juridiske, retlige eller virksomhedsmæssige årsager kræver, at vi opbevarer dine personoplysninger i længere perioder. Disse omstændigheder kan inkludere (men begrænser sig ikke til):

  • Hvis kontoen er under selvudelukkelse eller lignende sikkert spil.
  • Hvis kontoen undersøges af teams for bekæmpelse af hvidvaskning af penge eller svig
  • Hvis kontoen er begrænset som et resultat af betting og gamingbegrænsninger fastsat af vores tradingteam
  • Hvis kontoen har status som Afvisning af levering af tjenester

Kontakt os:

  • Du kan kontakte vores databeskyttelsesansvarlige vedrørende alle anmodninger via e-mail på dpo@mrgreen.com.
  • Hvis du ønsker at udøve enhver af dine rettigheder, skal du ikke kontakte den databeskyttelsesansvarlige direkte, men du kan henvende din anmodning til vores kundeservice, som også kan hjælpe dig. Du kan komme i kontakt med vores kundeservice her.